Misstag

Ska först bara säga att jag både är irreterad och ledsen när jag skriver det här, ifall jag inte låter så possitiv.

Jag har haft en väldigt dålig dag. Det är på sånna här dagar man fattar att man inte kan fly någonstans, för att du bor på ditt jobb.
Har åkt på den nya inflensan som går just nu, och har mått skit sen igår med ont i halsen och feber. Så skippade skolan idag och bara sov, måste gör likadant imorgon. Men sen skulle jag skjutsa Robert till hans träning och han sa att han visste vart den var så släppte av han där och sen ringer han och säger att den inet är där och mamman och pappan blir helt galna. Asförbannade på mig för att jag inte hade dubbelkollat upp det. Så fick en stor utskällning, men det slutade med att det sa att det var okej för att det var mitt första misstag... Ja jag har jobbat fast jag har feber, orkar inte bry mig om det längre..



Många tror att Au pair livet är så glamoröst, för att det är det ni ser och ja lite kanske det är men kan säg att man alltid är rädd för att man ska MESSA allt UP. Och du kan aldrig planera din fritid om det ens är din fritid för det är alltid massa andra saker du måste göra. Din dag beror på vilket humör ungarna är på. Det värsta är ändå pressen. Nu när jag tänker efter så är jag grymt stolt över mig själv som klarat mig såhär långt och inte brytit ihop som hundratals andra au pairer gör och drar hem. Typ 8 av tio av mina vänner byter familjer elelr åker hem.
Okej men nog om detta, så vad har jag gjort nu.

Jag pratade med familjen om att förlänga vilket de fortförande hoppas att jag ska och vill. Stannar jag nästa år måste jag jobab dubbelt så mycket som jag gör nu och känner mig inet så jätet pepp på det.
Vi hade en jätte storm förra veckan. Det är typ aldrig stormar här, till skilldnad från Sverige. De har haft torka de senaste 7 åren och nu kom ovädret in och det var Tornado varningar på Tv.



Tror inte jag har sett det regna så hårt förut. Det kom även hagel, som de inte hade sett på 10 år! Är inte detta året lite underligt? Menar kolla på klimatet runt om i världen och Haiti!

I fredags blev det Movienight med tjejerna



Det slutade i att alla bråkade med alla, haha asså vi kan inte hålla samms alls! Vi är ett gäng på fem tjejer. Och skulle väl säga att vi alla är så olika och det är typ sånna här gäng man vill undvika för det ända det gör är snackar skit och bråkar. Men jag gillar dem var för sig :P Undantag Emelie som jag älskar :D

'

Det blev Sex and the City the movie. Tror jag har sett den hundra gånger och den blir aldrig tråkig! Den ultimata tjejfilmen. Det kommer snart att komma ut en till.
På kvällen splittrades vi upp, några gick på hot tubs party och några gick ut. Jag och Silja gick ut på en bra.



De bara kollade på mig och konstaterade att jag var över 21 haha! Tur att man ser äldre ut än vad man är. Blir ju snart 20 men det är ju ingenting här som hemma:P
På lördagen shoppade vi och på Söndagen gick jag och Julia på sherlock Holmes, helt okej.



Jag måste spara pengar till månaden efteråt. För då ska Jag och Olivia resa runt! Ser fram emot det jätte mycket kommer bli helt perfekt. Så är hemma igen i September som det ser ut just nu!



Jag var på Kinesisk Yoga i månags i 2 timmar och tyckte att det var löjligt lätt och tyckte inte at det tog ett skit. Men på tisdagsmorgonen kunde jga knappt komma ur sängen. Jag kan fortförand einte gå normalt haha!


Så nu ska emelie hänga med mig på måndag igen (A)

Jag hoppas att jag blir frisk snart jag vill inet vara sjuk till helgen då Silja fyller 21 och det blir party! Emelie blr 21 snart med... Måste fixa falsklägg-

Tog och klippte mig lite snabbt igår med, det tog tio min! Blev nog inte så bra haha, men klarade inte av allt slitet :P

Nu ska jag sova och hoppas på att morgondagen blir bättre.


Kommentarer
Postat av: Emilia

Vet precis vad du menar. Man trippar på tå här hemma hela tiden och liksom hoppas att man inte ska ramla omkull.. Tur att vi är starka du och jag :) <3

Postat av: Olivia

You are strong my girl!! <3

och spara måste vi som in i bengan, för att de ska räcka till allt BALLT som vi ska göra :D:D Wonderful!!

2010-01-28 @ 15:05:17
URL: http://bjoersdorff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback