Fortsättning

Okej då har ytterligare en vecka passerat. Jag har varit i skolan och börjar faktiskt att gilla det fast att det går otroligt långsamt. Tycker om människorna på något sätt. De flesta är runt 30 års åldern och har sina män studerande på stanford, så för att hitat något meningsfullt att göra med sina liv medan de väntar så pluggar de engelska. Vi bearbetar rätt tunga texter på lektionerna och på så sätt så lär jag mig en del. Jag vill bara ha utmaningar, försöker hitta så många jag kan.

Kommer lägga upp lite gamla bilder som jag hittade i andras bloggar hoppas ni inte blir arga att ja tog dem!



American idol har börjat på Tv och jag har hamnat i en lika galen familj som hemma när det gäller idol. Jag kan väl tycka att uttagningarna är roliga att se men Thats it!

Jag tar min engelska kurs på stanford Campus, och eftersom det går runt 50 000 elever där så kan man ju säga att et är rätt så stort. Och jag kan aldrig hitat rätt väg till just den byggnaden jag har klass i. På onsdagen hamnade jag på fel sida av vägen och upptäckte det inet förens jag hamnade i en korsning. WHAT! De fattade inet vad jag höll på med och jag var väl själv rätt shockad.. Pinsamt!

 
(Jag, Johanna, Jacob och emilia tar ett dopp)

Sen på onsdagen tänkte jag att nu ska jag INTE hamna på fel sida av vägen så var jätet försiktig när jag svängde där inne, vilket fick mig att köra runt i cirklar och jag blev en halvtimma sen haha! Imorgon ska jag försöka en gång till.

Sen under lektionen blev det brandövning, då fick vi ställa oss ute i regnet. Visste ni att genomsnittstiden är typ 2 min och 20 sek för dem att komma. I sverige tar det väl runt 20 min minst?



På fredagen åkte min värdfamiolj på semester och skulle inte komma hem förens idag och det inte hade varit snöstorm uppe i bergen så det nu blev. Fick ett sms att de ksulle komma hem haha åkte snabbt tillbaak och städade huset! Lite kaos var det efter helgen. Hade tjejrna över, underbart att vara själv.



Var ute och gick med min konstiga hund för första gången. Alla bara åh gud vilken söt liten valp du har, man baar tack hon e 6 år gammal. Hon drog mig i sitt koppel hela vägen och eftersom hon e pittbull korsning aå är hon jätte stark, hon fick syn på en annan pitbull hane, och tog löpet och jag efter, jag skreeek! Fast promenaden var hemsk så kommer jag att göra om det. Vi var ute och sprang dagen där på vilket gick mycket bättre, hon håller ett högre tempo än vad jag gör, vilket får mig att öka.



Emelie och jag var på ikea igår. Jag var helt till mig, träffade så himla mycket svenskar där. Älskar folket, älskar svenskar! Var riktigt lycklig när vi gick därifrån sen.

Har varit här i 5 månade nu! (grattis Sanna) tack tack.

Träffade Au oiarer som har varit här i en vecka, och de bara WOOOW 5 månader. Men det går fort här. Och nu går vi mot våren. Längtar till man kan lägga sig vid pooolen. Eller i parken med en bok.



Hittade några kändisar på palace hemsida :D Puss och kram på er

Har inte gjort så mycket mer idag än suttit framför datan så nu ska jag nog gå ut, har inet sett värdfamiljen på ett tag var inne och gjorde svenska pannkakor på morgonen, enligt mig själv var dem otroligt goda medan barnen spottade ut dem. Aja de kan leva på sina amerikanska sockerpannkkakor om de vill det :P Men jag skrattade hela morgonen på deras reaktion när de tuggade.

Det ska regna nu i 3 veckor framåt minst..

Men ska uppdatera snart igen, säger jag väl alltid, men ska försöka vara lika duktig som emilia är!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är så roligt att läsa dina inlägg sanna.:D Hoppas du kom till lektionen i tid någon dag iaf..haha Vilken hund, din personliga tränare på löparrundorna ju:D



Njut av livet! Saknar dig<3

Postat av: Katarina

Det är så roligt varje gång det kommit ett nytt inlägg! Har du bestämt dig om du ska stanna i två år? Hur går det för dottern med gymnastiken? Kom hon med i talanggruppen? kramar!

2010-01-21 @ 10:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback