Disneyland

Jag antar att många av er är nyfinka på hur det var i Disenyland. Nu ska ni få höra;

I söndags lämnade vi San Francisco, de bad mig va redo att åka vid sju på morgonen, jag packade lite fort på morgonen och gick in i huset för att hitta alla sovande. Så vi blev ungefär en och en halv timma sena. Jeff ville kolla oljan men fick inte upp motorhuven så då tog det ändå längre tid. Sen blev det lite bråk om vilken väg vi skulle ta till Los Angeles. Det slutade med att vi hamnade uppe i bergen, där det vräckte ner en massa. Det var riktigt vackert men tog längre tid. Det luktade starkt koskit, vi kund einte andas där inne (på tal om koskit så är det det ända ordet min värdfamilj kan säga haha, och de älskar det, så lite svenska är det allt här). Och skulle det inte vara nog så åker vi förbi ett stort område där de odlar vitlök, och man kunde köpa vitlöksglass!


Vi åkte förbi det kända områderna där man odlar frukt som försörjer hela landet. Här har vi apelsinträd. Efter sex timmar i bilen var vi framme i LA men Disneyland låg på andra sidan så vi satt fast i trafiken i två timmar. En sträcka som kanske skulle ha tagit 20 min.
Vi bodde på ett fint hilton hotell tio minuters gåavstånd från Disenyland. Så fort vi kom dit så stack jag och robert ner med mål att hinan med så mycket vi kunde på 5 timmar.


Det var jätte vackert på kvällen, de har parader hela tiden och allt är julpyntat. Det var grymt mycket människor vilket gjorde att det var långa vänteköer till allt man kunde åka. Jag och Robert stog i 80 min för att åka Space mountain, som är en berg och dalbana i mörkret.

Vi åkte den om och om igen. Hade jag inte hängt med robert i Disneyland så hade jag aldrig fårr uppleva så mycket, vi sprang runt som galningar och sicksackade mellan folket. På kvällen hade de fyverkerier och princesslottet, det var så vackert och de gjorde en show liksom raketer till musik.

På måndagen åkte vi hitta nemo, som var jätte häftig. Så klart lång kö men värt det. Man åkte under vattnet i en ubåt.


Där fick man se nemo och doris i 3D. Allt som hade med 3D att göra var mina favoriter, de gjorde det så bra. De hade även Colorado där elelr som den hette här Grizly Bear


Deras slogan " You will get wet, you may get soaked" och det stämde. Denna är värre än colorado, de slänger ner dig för två vattenfall. Alla var helt dingsura. Det tog meig hela dan att torka. Vädret var underbart precis som svensk sommar runt en 23 grader och sol. Ingen vinter i södra californien.

En av mina favoriter var 3D A bugs life, då de kastade vatten på en och det kändes som att de kröp saker bakom en, och att man blev anfallen av mega spindlar. Svårt att förklara men häftigt vard det.

På Tisdagen var jag helt slut så sov till nio medan de andra gick in vid sju. Lagom till jag kom in till California adventures som ligger mitt emot och är mycket roligare än diney, för att det är mer för vuxna så var de längt framme i kön till toystory Mania 4D.  Man satt och sköt saker med en pistol, jag vann över Robert! Han blev lite sur över att jag slog han (A).

Vi gick in i ett Disneyhus. där man kunde prata med seriefigurer! Sen kunde man gå in i odjurets hus

och så kunde man genom att svar på frågor ta reda på vilket figur man är lik, fråga mig inte varför jag är lik teakannan..


 

Som på riktigt ;)

De hade hollywood tower inne på California Adventures som var riktigt häftigt, du satte dig inne i en hiss som skulle ta dig till ett spökhotell. Och sen gick hissen sönder och du faller ner, älskar det


Jag var chockad första gången det hände



Maten i Disney var jätte dålig, typ kyckling eller hotdogs. Här hittade man de riktig amerikanerna, de stora. Och en vanlig korv kostade typ 60 kr! Så det var löjligt dyrt där med.



Det fanns mycket att roa sig med, jag kramade om dicneyfigurerna:P haha



Vi var ute och åt på kvällen och de hade färska llalapenos om det heter så, men jag höll seriöst på att kvävas då jag tog och åt en. De var nära på att ringa 911. Det var det värsta jag har ätit. Jag typ skakade och allt blev helt svart. Hur dum får man va, jag trodde det var salad eller nått. Kommer att passa mig i framtiden!

På onsdagen regnade det. Så vi åkte till Hollywood och beverlyhills. Beverly Hills är jätet vackert men däremot hollywood, herregud, väldigt sunkigt. Vi åkte till Jonis barndomskompis som hade en egendesigner butik i Hollywood, jätte fin han var så klart bög, mycket trevlig och dyrt, en liten lampa för 30 000 kronor typ.

Sen begav vi oss hem en dag tidigare.

Jag jobbade hela nyårsaftonen


Något jag hade missat var att amerikaner inet firar nyår och att det är förbjudet med raketer..

Igår var vi på nyårsfest hos farfarn, vi har fått ett nytt spel till wiie då man dansar, jätet roligt, jag och jordan dansade i 3 timmar igår.

Nu ska jag snart hämta Emelie på flygplatsen kan inet vänta att träffa henne igen, hörde att det var jätet svårt att läman sverige och komam tillbaka hit igen. Kan tänka mig det var glad över att jag inet åkte hem hade aldrig kunnat komam tillbaka!

Hörs snart igen Pussssa


Kommentarer
Postat av: Emilia

Åh vad kuuuuul! :D Snacka om ett perfekt ställe för oss haha. Måste också dit, lätt ;) Skönt att du har det bra! PUSS

Postat av: Emilia

svar: JA :D Haha ett tag var vi banne mig galna, kommer ihåg när hon i receptionen sa åt mig att ta det lite lugnt.. ;( Men visst blev man! Ja hon med energin har jag tränat med nu, försökte vara i samma tempo men i slutet var det hårt alltså xD Haha ja precis, mer killar som tränar nu dock :)

2010-01-04 @ 16:17:29
URL: http://emilia-n.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback