Sol och Vår

Ska bara göra er lite avundssjuka där borta i Sverige! Jag har det så himla underbart skönt här borta. Nästan så att man kan stanna här ett år till. Har inget emot alls att skippa vintern just nu.

Var precis och hämtade upp Robert utan bil och tog med mig våran hund Cassie, han blev lite shockad av att se mig stå där, men det var en jätte skön promenad hem i solen.



Ska jobba heeela helgen och måndagen för det är Presidents weekened här. Vad ska jag hitta på med dem egentligen!?

Var på ytterliggare ett Bounce U party förra veckan, och ska på ett annat på fredag plus att Jordan vill ha sitt egna party där när hon blir fem.



Jag har som vanligt gått på bio. Har aldrig sett så mycket film på bio som jag gjort här. Roligare här nästan. Har sett When in rome, som jag inet tycker var bra alls :S
Sen såg Jag, Katharina och Emelie Dearjohn som var en riktig chickmovie. Hela biosalongen var fylld av tjejer och de grät. Raden framför hade en toalettrulle som de gav varandra. Men den var helt okej, tycker ni ska se den. Iaf ni tjejer. Stackars killar som blivit ditdragna av sina flickvänner haha!

Jobbade lördagen..

I måndags var jag på ett SPA och fick ansiktsbehandling och massage. Det var helt underbart, ska skämma bort mig mer nu när jag är här, iofs var det nästan för dyrt men värt det. Ska dit om en månad igen.



Mamma fyllde år i Måndags :D GRATTIS! Hon fick sig ett litet paket på posten. Jag älskar att ge folk saker, har säkert sagt det förut.

Sedan gick jag och Emelie the Dish



En mycket vacker runda på 6.3 km, kände mig lite som hemma när jag gick den. Man kan se San Francisco när man gått hela vägen upp till toppen. Den kommer jag defenitivt gå fler gånger.

Igår hade jag en fruktansvärd dag, jag har tappat kontrollen över den lilla tjejen, hon gör inte alls som jag säger längre. Hade det bara varit mitt barn alltså, men nu är det ju inte det, så vad kan jag göra. Bråkade lite med pappan också men han var otroligt snäll på kvällen sen så tror han skämdes lite för det han sa. Man förstår ju att de kan ha stressigt på jobbet och att det går ut över oss andra men lite kan man väl kontrollera sig.

Åt min första hemlagade middag igår, (ej gjord i microvågsugnen!!!) riktig svensk kallops och OJ vad gått det var! Åt resterna idag med, det var det bästa jag ätit hittils. Pappan klagade och undrade vem i hela världen lagar mat en timma (ehm typ alla?) det var hans första gång haha.



Närbild ;)

Och det bästa som hänt ;  Mamma och Linda kommer den 1 april :D:D:D:D:D:D det vill säga om 7 veckor. Jag längtar så.

Igår kom emelie hit på kvällen och vi hade hemmagjort Spa, tjejigt men behövligt.

Hade en jobbig morgon idag igen, hoppas på bättre imorgon. Hade lunch med tjejerna idag och min eneglska klass.

Puss och kram från Soliga California ♥

Kommentarer
Postat av: olivia

inte avundsjuk, inte avundsjuk, inte avundsjuk.... (jag försöker iaf!)

hahaa underbara unge i ett underbart land! :)

Kul för dig att dom kommer och hälsar på!!:D

Miss you <3



Postat av: Linda

Sanna du verkar ha det så bra! verkligen roligt att höra och jag blir avundsjuk på det fina vädret skulle vara skönt om det kom hit ;)

2010-02-12 @ 11:26:04
Postat av: Anonym

Sv; Men hjärtat, nu har du varit ifrån Kalmar alldeles för länge. Du minns ju inte ens att det är 402 som går ut till berga och inte 401:an (den går till lindsdal!) Haha Men jag minns iaf den situationen ;) Hoppas allt är bra med dig! <3

Saknar dig

2010-02-13 @ 18:21:06
Postat av: Katarina

Klart det går upp och ner ibland, det är så det ska vara.. Hur ska man annars kunna bli starkare om inte får lite motgångar ibland :) Facebook låter som en bra idé att skaffa! Saknar dig här hemma, och du, Glad alla hjärtans dag!!! =) Hoppas dagen varit underbart och mysig! Många kramar

2010-02-14 @ 21:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback