Hard work

Glömde bort att Jordan skulle ha Alla hjärtans dag kort med sig till skolan, så var tvungen att åka till affären och köpa kort till 40 ungar och skriva dem på 20 min i fredags :O Sen kommer hon hem med sin enorma påse med 40 kort som hon fått tillbaka och alla ska läsas.

Jag jobbade hela fredagen eftersom att Robert var hemma, så vi båda gick och såg The lightning Thief.


Helt otrolig film, tycker att grekiska gudar är så intressant. Hoppas att de gör en till bok levande. Jag har iofs inet läst böckerna med det hade Robert. Under hela filmen fick jag höra " They are pissing me off" HAHA, han tycket de gjorde den fel. Älskar den ungen. Hade han inte varit i denna familjen hade jag aldrig klarat det!

På kvällen Var det födelsedagsparty för en av Jordans vänner, så då åkte vi dit. Ett av de roligaste jag gått på hittills, de hade en komiker där som underhållde, utklädd till en baseball spelare från Giants. Kan ju säga att han underhöll resten av oss med. Är alltid lika häpen när tårtortna kommer ut, de är enorma och har hur många detaljer som helst.

Familjen är mycket besviken på att jag inte har något intresse i de olypiska spelen. De kan inte fatat att jag aldrig har sett det förut och absolut inet vill sätta mig där och glo när de åker runt runt.

Lördagen jobbade jag hela dagen igen, vi hade gymnastic på morgonen sen åkte vi och spelade baseball. Efter det blev det klippning, sen hade vi en playdate i parken med en av mina vänner. Jag har en så otroligt social unge, vi åker dit oc hon sprinegr iväg och leker med alla. Helt perfekt, vdå jag baar kunde ligga på en filt och läsa tidingen-  På kvällen tog pappan ut oss på resturang för att vi varit så duktiga (A)

På söndagen hade jag lovat att hjälpa till med. Så Vi hade en playdate med en anan unge på morgonen, men tror du att de kunde leka, NEJ, jag var tvungen att underhålal dem hela tiden. Playdates är ingen dans på rosor alltså. Och man var ju inet lite trött efetr dagarna innan. Sen efter det var jag tvungen att underhålla Jordan ett par timmar till innan mamman kom hem för att hon hade varit på Semester.


Att vara Au pair är inet alltid lätt. På söndags kvällen hade jag äntligen några timmar ledigt så då tog ja en efterlängtad duch och sen blev det ut och äta med Katharina och sen gick vi på Valentines Day the movie!

Under filmen låste sig min nacke, jag fick panik! Har aldrig varit med om det jag höll på att bryta ihop i biosalongen. Emelie sa att jag måste luta huvudet åt andra hållet (för om jag lutade åt samma så högg det till nått enormt) , tog ett tag innan jag vågade, men det hjälpte, jag kom ur det.

Igår jobbade jag hela dagen igen eftersom att det var President day. Det var en otroligt fin dag igår, 20 grader och sol. Jag hade planerat en massa saker vi kunde göra den dagen. (förberedd som man är liksom) Men allt var ju stängt och sen sprack alal mina andra planer). Inet så lyckat så jag och gjorde packade picnic och drog till parken, ibland älskar jag den ungen, hon gick direkt och lekte med ett par ungar så i tre timmar låg jag och solade och tog det lugnt! Sen hade vi en til playdate, men de ville inet leka med varandra, Jordan ville bara va med mig hela tiden, så var tvungen att leka tafatt i 2 timmar med dem haha :P.

Sen gick vi ut och åkte inlines, jag fick låna ett par jätte bra som aldrig varit använda. Men upptäckte alldelles för sent att det var hockeyinlines vilket betyder ingen Broms :O Så åkte rätt in i väggen....

Är lite trött nu efetrsom jag inet ar haft en dag off på 10 dar men ska få helgen ledig då familjen ska åka skidor i Taho igen!



Ahhh e så arg! På min eneglska lärare, kommer du tio eller 5 min sent så tar hon av en timma! Så jag hade gjort hälften av alal timmar jag trodde jag gjort, så måste fortsätat att studera i mars med :( Jag vill inte!

Imorgon fyller Emelie 21! Så då ska det firas!

Nu börjar jag att jobba.


Kommentarer
Postat av: Emilia

Alltså du är bara så underbar Sanna, har jag sagt det förut? ;) <3

Postat av: Emmy

hur är det att jobba som Au pair:) ?

2010-02-22 @ 16:48:30
URL: http://emmyblennborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback