Fulltime

Jag fattar inte hur fort tiden bara springer ivag har! Nu har det gatt ytterligare en vecka. Har varit sa trott varje kvall, gatt och lagt mig vid nio...

Men okej da borjar vi i torsdags var det Aupair traff i Menlo park vilket ar ungefar en halvtimmas bilkorning ifran mig. Hamtade upp tva tyskar och en glad dansk. Sen begav vi oss ner til ett mysigt och valdigt ungdomligt cefe. Det var ca 30 aupairer dar. Svenskarna var riktigt sega, satt och kollade ner i marken typ, fast larde kanna en annan Svenska, Emilie, som varit har i sex mander redan, men som ska forlanga sitt ar, sa hon aker hem samtidigt som mig!
Larde kanna manga nya vanner, ska dit imorgon ocksa!

I fredags hade vi grillparty har med familjen. Och var aven i mataffaren, vilket Sanna och jag pratade om igar. Mat affarerna ar grymt stora har. De har alkolhol mitt i ingangen. Det mesta ar kop en fa en gratis. Det finns absolut INGET brunt brod. Jag ar trott pa vitt brod nu :P Nar du betalar med kort sa skriver du under med en "elektronisk penna" vilket kanns jatte falskt. Dar varorna hamnar efter de skannats star en person och packar sakerna at dig foljer dig ut till bilen och packar in dem! Haha forsta gangen personen drog till sig mina plastpasar jag holl i handen och var redo att sjalv borja packa, hade vi dragkamp. Jag fatta inget, tankte vad e det for idiot som vill sno mina plastpasar!

I lordags var jag forst med den lilla tjejen i familjen pa hennes gymnasti, vilket var valdigt skont da jag satt en timma och laste min tidning :D Sen efter det akte jag och Anja in till San francisco for att shoppa och ata mat! Vi spenderade 2 timmar pa forever 21! Alskar den affaren, det var hela 27 grader inne i sanfrancisco vilket typ var rekord dar. Har ute var det narmre fyrtio grader sa hela familjen spenderade helgen ute i ett talt i tradgarden for att det var for varmt att sova inomhus XD


Jag har lite problem att sova har, for att min sang ar en 80 sang och jag ar van med mycket bredare. Jag foll ur sangen igar natt vilket gjorde valdigt ont. Vaknar av att jag hanger vid kanten! Men jag far val ha det sa jag kan ju inte be om en storre sang.
Sen sa ar det massa ekorrar har som hoppar pa mitt hus pa morgorna. Jag sag en kollibri idag blev helt till mig, aldrig sett en san. De andra betedde sig som om det vore en blames eller natt.

Sota men for tama.

I Sondags var jag och familjen pa target vilket ar ett Stort kopcenter som har allt fran mat till klader till jag you name it.

Den lilla flickan i familjen har lov nu en vecka ifran skolan vilket betyder att jag har henn fran morgon till kvall. Langtar arligt talat tills skolan borjar vilket den gor pa tisdag! Sa i mandags promenderade i till en stor park.


I parkenn var det fullt av barn och hade en stor lekplats. Och mitt i allt fanns det en traningsplats som alla fick anvanda utomhus.

Pa kvallen fragade Emelie mig om jag ville med till Ikea, vilket jag garna ville! En chans att fa se Sverige ju! Nar jag berattde att jag skulle till ikea for min familj blev de glada men varnade mig att ifall jag skulle missa avfarten till motorvagen pa tillbaka vagen sa skulle jag hamna i ett av San Franciscos slummiaste stallen! Avfarten ar jatte latt att missa och har borjar det morkna och redan vid 6pa kvallen och vid den har tiden (nio) ar det KOLSVART!

Haha

Alskade Ikea fick faktiskt mig att langta hem til Sverige igen... Det hjalpte inte sa mycket att Ikeaaffaren var Identisk med Kalmars.. Jag fick rysningar nar jag gick dar och undrade om jag var i Kalmar eller i Usa. Gangarna var uppbygda exakt likadant. Scary!

Jag var glad att va dar anda! Pa hemvagen klarade jag avfarten men det var nara..

Igar akte jag och barnen till en public pool nagra mil harifran. Jatte harligt att va dar. Det ar vid sadana tillfallen man alskar sitt jobb. Jag brande mig dock i solen :O Sen hade familjen en stor uppblasbart hopptorn "Bounce House" som jag och barnen spenderade kvallen i!

Idag var vi i lekparken, pa gymnastik och sen akte jag och den minsta tjejen till Anja i Atherton och bada och lekte. Det var mysigt.
Jag och Sanna pratade via camen igar och mellan henne och mig, San francisco och Perth i Austarlien skiljer det 15 timmar!! hon hade precis borjat min dag nar jag hade slutat min XD

Imorgon vet jag inte vad jag ska hitta pa med barnen.. Men pa kvallen ska jag iaf aka till cafet med alla Aupairer.

Jatte roligt att lasa era kommentarer <3
Ska forsoka uppdatera snart igen! Kramar pa er alla.




Kommentarer
Postat av: Erna

Hahahah! Jag skrattade högt när jag läste det om platspåsarna för jag såg hela scenariot framför mig :'D ha det fortsatt fint, stor PUSS OCH KRAM! <3

2009-09-03 @ 13:03:12
Postat av: Annie

Jag tror inte Erna är den enda som sitter och skrattar för sig själv när man läser detta. Jag gjorde det också. Låter iaf som du har det jätte roligt där borta och att du trivs. Här hemma är de bra, jag har varit på mallorca och festat en vecka! :)

Saknar dig Sanna!!! <3

Pusssar

Postat av: Jenny Kårefjärd

Skönt att höra att du har det bra Sanna =) Du är bra! PUSS

2009-09-03 @ 22:06:32
Postat av: Shirley

Hahaha, plastpåsehändelsen är det roligaste =D

<3

2009-09-04 @ 11:03:22
URL: http://shirleyl.blogg.se/
Postat av: Olivia

åhh sanna allt låter underbart! Vi måste vekrligen höras på telefon snart så jag får prata med dig! :D

håller me om plastpåsegrejen hahha <3

Puss&Kram på dig <3

2009-09-05 @ 12:29:46
URL: http://bjoersdorff.blogg.se/
Postat av: Sanna

Haha, jag vet, skolloven är hemska. Jag började min tid här med skollov i 2 veckor. Var helt slut och uppskattade verkligen när skolan började. Man behöver dom där timmarna mitt på dagen för sig själv och vila upp sig ;)

Det var kul att prata med dig häromdagen, det får vi göra om snart igen :) Och prata om hur konstiga amerikanare och australienare är :P

Ha det underbart!

Puss och kram

2009-09-07 @ 16:10:09
Postat av: Katarina

Hej sanna :D Låter som du har det jätte härligt där borta, här hemma är du saknad! Haha, ja visst är dte konstigt med plastpåsarna men skönt, tänk om vi hade det så i Sverige ..:) Vad är det för gymmastik tjejen tränar och hur mycket tränar hon? Bilder från hallen tack ;) ha dte fortsatt toppen bra, puss och kram

2009-09-08 @ 22:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback