Borjan

Nu ar det dags att blogga igen, massa saker har hant har i det amerikanska livet. Forar veckan var otroligt jobbig. Jobbade hela tiden och var tvungen att sysselsatta barnen dygnet runt kandes det som. Pa torsdagen hade jag ingenting planerat sa min vardpappa foreslog att vi kunde aka till "Children's Discovery History Museum" Sa dit begav vi oss.

Vi spenderade hela dagen dar. Inte sa jatte kul for oss lite aldre som Robert och jag, men den lilla tjejen alskade det!


Museumet var jatte stort! Det fanns allt dar inne, vi lekte ambulansforare och brandman!


Det fanns ett vattenrum, det var haftigt.


Favoriten var denna, jag skrattade sa jag fick ont i magen. Mitt ansikte, sen roberts kropp, sen bara lekte vi haha

Sen nar det val var dags att ata, sa finns det ju bara skrapmat att valja pa. Typ pizza eller godis, vad valjer du? Sen kopte barnen "cheetos" vilket var det godaste jag atit och ar beroendeframkallande, det slutade med att jag at upp allt! Varning testa INTE. Sen sa var muggen faktiskt ekologisk, det forsta ekologiska prylen jag hittat.

Det fanns manga sma sota rum dar innen med. Sen kunde man gora majsdockor, min blev skitful! Det var Nickinyfikens museum. "Curious George" Som han heter dar!

Pa kvallen akte jag till ett Cafe med mina vanner. Traffade manga nya dar med, jatte mysigt.




Pa fredagen var det dags for gymnastik, jag passade pa att ringa hem och prata med min kara familj, skont att hora deras rost igen!

Sa sota, pa torsdag ar det uttagning till en speciell grupp for "barn att satsa pa"



Det ar i lekparken jag spenderar typ femtio procent av min tid. Pa kvallen Traffde jag en tjej som bor typ 2 min har ifran om man gar, helt perfekt hon ar fran Mexico och heter Ita. Hon jobbar bara tre timmar om dagen sa har massa fritid. Vilket jag med har! Jag blir galen pa alal Starbucks som finns har! varannan affar ar en starbucks caffe. otroligt gott men finns i tusen olika feta kombinationer!




Pa Lordagen var jag ledig sa jag, Anja, rafael och David drog till BEACHEN! Helt underbart! Vi tog bilen till santa cruz som ligger ungefar 45 min hharifran. Vid stranden lag det ett tivoli. Det fanns beachvolleyboll och badvakter som pa Tv haha. Jag somnade i sanden :O



Pa sondagen akte jag och Anja in till San francisco for shopping! Hittade denna princess butik typ. Fanns massor med billiga smycken! Senare pa kvallen motte vi upp vara amerikanska vanner ;)


Nar jag kom hem fick jag sega godis fiska som kallades for "Swedish fishes" haha. De hade aven besok av farfarn som jag tycker var jatte trevli och latt att prata med. Tydligen hade han sagt att han hade svart att forsta min  engelska haha what!? Jag pratade jatte bra! Men ska traffa hela slakten pa lordag da det ar 50 arskalas. Jag ar riktigt nervos. hjalp...

Nu ska jag snart jobba igen eller ska iaf in och gora amerikanska pannkakor, lojligt goda!
Men tro det elelr ej smor pa! haha detta later illa!
 Puss och kram pa er!





Kommentarer
Postat av: Olivia

Jag vill komma och hälsa på nuuuuu! ;)

Postat av: Tobbe

haha fasen vad det verkar finnas gott om sån där fetingmat haha. Men annars låter det som du har det riktigt bra, kul att du ändå får fritid:)Ha det bra!

2009-09-12 @ 11:08:15
Postat av: Johanna

Sanna inatt drömde jag att vi tjejer hade åkt ner till dig:D men sen hände det en massa konstiga saker hela tiden. Vi var tvungna att sova ute underbar himel med ormar å skit.. haha Jag saknar dig! och den där stranden lockar ju inte lite:)

2009-09-13 @ 15:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback