Hemlangtan

Jag visste att det skulle komma nagon gang, men inte sahar tidigt.. Forra veckan var jatte jobbig. Ett tag trodde jag inte att jag skulle klara det. Jag vet att jag har manga kompisar har men kande mig sa himla ensam. Men igar hande nagot, jag vet inte vad. Jag mar toppen nu och kanner mig sa lyckligt lottad over att vara har. Jag tankte tillbaka pa Kalmar och fragade mig sjalv vad jag har att komam tillbaka till. Alla mina vanner har flyttat och det ar gratt och trist. Inte sadar lockande nar jag har en bra familj har med manga vanner och varmt och soligt vader! Ja jag har faktiskt gatt i kjol och klanning denna vecka! Kan inte fatta att det ar november och att vi gar mot December och JUL! 

Anja Akte i onsdags vilket var riktigt jobbigt. Vi hade ett avsked for henen i tisdags. Kommer sakna henne mycket men som sagt sa kommer vi snart att ses igen ( jag har ju bara nio manader kvar har nu) hjalp vad tiden gar fort. 

 


Vi kom fram till att vi ar bortskamda har med alla billiga skor och klader. Vi akte till Target forra veckan och Anja passade pa att ta med sig hela butiken hem. Det ar manga som ar sjuka nu, inflensan harjar. Alla i familjen har haft den har nu och det ar vall bara jag kvar snart .

Jag och Jordan var pa Halloween Party med gymnastiken, det var riktigt roligt, kan inte fatta hur mycket tid de har lagt ner pa den. Arligt talat sa var det den basta Halloween festen jag har varit pa. Vi var tvugna att lamna festen tidigare vilket var ett stort problem, jordanm vagrade. Men jag fick till slut med henne.
Jag vet inte vad som har hant, men sen tva veckor tillbaka sa lyder hon min minsta onskan. Hon skriver lappar om hur mycket hon uppskattar mig och sager jamt att hon inte vill att jag ska aka. Robert och jag ar fortforande tajta. Alksar att skamta runt med han, lika mycket som han gor det tillbaka. Vi ska spela wii idag bestamde vi haha. Ska snart hamta upp Emelie som kommer med taget. Vi ska till en nyoppnad affar Kohl och sen vill jag till en teknik affar med! Ikvall ska vi ut och ata.



Jag hade inte planerat att ga pa nagon Halloween fest tills Anja ville att jag skulle hanga med henne och David till Sacramento som ligger 2 timmar harifran pa en UC Davis college Party. Jag sprang i panik till Halloween affaren dar man hittade resten av staden. panikshoppade en sjukskoterska kostym, och drankte ner mig i blod sa blev en Psykonurse haha, sag galet ut.



Anja var en servitris, och Silija hade en tysk nationaldrakt pa sig (passar ju bra eftersom hon ar tysk).

Jag fargade och klippte mig i fredags hos min vardmammas frisor, dyyyrt jag betalade 2000 kronor, men det blev fint han la i guldiga och bruna slingor. Han var bog och rolig att prata med!



Vi var ute och festade forra fredagen med och hamnade pa en Gayklubb haha, det var speciellt, Silija var lite smatt irreterad. I fredags var vi pa en hemmafest nara dar jag bor. Maste bara saga att Svenskar Ager pa fest. Amerikanerna ar inte ens nara.

Har varit i San francisco med och staden ar fortforande full av turister, kommer nog aldrig att avta. Men det var varst pa sommaren saklart. 

 

Pa pier 39 finns det jatte manga sjolejon! Aven delfiner.



Vi har varit en svang pa Stanford med, V A C K E R T .

Jag har lart att kanna en ny Tjej fran Tyskland som heter Julia. Kanns skont att hitta lite fler har och tro det elelr ej men hon bor i Redwood City, jag ar inte helt ensam har! Alla andra Au pairer bor i de riktigt rika omraderna en kvart harifran.



Silja och jag var trotta och bestamde traff for att ata pizza.

Jag har borjat fundera pa att borja studera spanska har sen till varen. Har ocksa fatt upp ett intresse for militaren. Jag har varit pa gymmet varje dag nu och har fatt upp en riktigt bra kondition. Mitt nya intresse.

Men nu ska jag ga, ha det sa bra dar hemma! Manga pussar Sanna

Kommentarer
Postat av: Emma Johansson

Hej Sanna! Kul att läsa din blogg:) Trivs du bra? Jag börjar verkligen fundera på det här med au pair, dags att ta tag i det nu. Rekommenderar du att åka med STS? Skulle gärna vilja ha lite tips? Ha det bra!

2009-11-07 @ 17:52:57
Postat av: vi i karlsborg

Hej sanna..Tusen tack för kortet du skicka till oss.. Kul att följa dina äventyr på andra sidan

fast vi varit dåliga på att göra inlägg här.. Här är det mörkt o tråkigt. Riktigt november väder har till o med snöat lite till o från fast det smälter bort lika fort som det kommit.Vi tänker på dig ska du veta..Kram från oss o va rädd om dig

2009-11-08 @ 22:00:05
Postat av: Shirley

Ehhh... vad menar du med militären Sanna? =P



Puss

Postat av: Johanna

Hej sanna:) jag är faktiskt kvar i lilla kalmar..Du verkar ha det så bra jag är så glad för det! alltid lika roligt att läsa din blogg så fortsätt att skriva:) härligt med lite hårförändringar! fint! jag skullle behöva ditt råd om mitt hår nu, jag är såå trött på det! haha! Du får ha det så bra och ta hand om dig!:) pusss!

2009-11-09 @ 14:42:04
URL: http://johannasallt.blogg.se/
Postat av: Erna

Vill bara säga att jag alltid blir lika glad när jag ser ett nytt blogginlägg från dig...och tack för skypepratet. Måste göras om snart! Ta hand om dig. Puss och kram i mängder <3

2009-11-09 @ 21:14:55
Postat av: Annie

Sv; Tack gumman! =) Det ska bli jättekul, är lite nervös. Men det är ju bara bra att vara :) Sitter och letar lägenhet för fulla muggar nu. Blir lite pang på. Haha



Saknar dig vännen<3

pussar och kramar!

2009-11-12 @ 19:47:53
URL: http://anniesnoberg.blogg.se/
Postat av: Elin Furéus

Hej Sanna =) Äntligen har jag hittat din blogg! Jag har frågat Shirley tusen gånger om vad din blogg heter men så fort hon har sagt det så har jag glömt bort det lika snabbt igen...Typiskt mig, men nu vet jag =) Du ser ut och ha det underbart där borta i USA och det glädjer mig verkligen! Men du ska veta att det är tomt här hemma utan dig vännen. Jag saknar dig och ditt härliga skratt. Hoppas att vi ses snart igen! Många varma kramar från din vän Elin <3

2009-11-15 @ 11:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback