Pyssel

Förra veckan försökte jag vara så svensk som möjligt. Göra allt som vi svenskar gör till julen som att julbaka och julpyssla. Dessvärre var jag inte så bra som jag trodde jag var. Bakade lussekatter som hade för lite jäst och saffran vilket fick de att bli stenhårda och vita. Riktigt pinsamt. Det slutade med att jag åt upp alla, men jag åt det som bröd haha.
Julpysslet var ju inte heller en höjdare, vi försökte göra julänglar och smällkarameller, men jag kommer ju inet ihåg hur man gör dem så de blev ju inte så vackra. Mamma jag behöver din hjälp känner jag.

På torsdagen var det Trim-a-treenight på Jordans dagis. Små barn som sjöng jullåtar i Kyrkan och sen var det julpyssel och mat efter det. Jätte gulligt. Alla barn gjorde sitt eget race, vad jag skrattade!

På fredagen hade Jordan Julshow uppvisning på gymnastiken, hon var utklädd till snöflinga. Showen var jätte bra gjord. Den var två timmar lång och allt från nybörjare till riktigt profitionella ställde upp.
På kvällen blev det fest, ett stanford Party och sen en hemmafest.



Det Stanford partyt hade sånna där maskiner som gör rök. Vilket slutade i att brandlarmet gick igång, stackars folket som sov och fick spring ut mitt i natten haha!

På Lordagen åkte vi till stanford shoppingcenter (asså nu får jag sluta, tror jag har en shoppingsjukdom eller nått!) På Kvällen drack vi glögg och åt pepparkakor, tack och lov för IKEA:D Och kollade på bRidget Jones ett och två, älskar de filmerna, får en alltid att skratta! På kvällen åkte jag till en fest till, kul men jag var astrött.


På Söndagen var det Lucia. Så Jag, Emelie och Marie åkte in till San Francisco och den Svenska Kyrkan. Där de hade Lucia tåg. Jag älskar verkligen staden San francisco, rekomenderar att åka dit helt underbart, skulle vilja bo inne i den staden. Men när jag såg alla svenskar som kom för att se tåget kan jag inet säga att jag saknade dem. Överklass människorna i stockholm.


Prästen hade världens största brytning. Nu fattar jag vad min värdfamilj menar med svensk accent. Jag var tvunget att filma han! Jag höll på att få ett skrattanfall där.


Vi gick upp världens brantaste backe! asså den ser löjlig ut när jag ser den på bild här, men den var extrem! Riktig rumptränare. Det vr varmt i San francisco i Söbndags runt 16 grader. Vi gick i Tshirt och linne! Fast i måndags och tisdags hade vi snö hör, det var ett oväder från Canada som drog över.

Vi var på Hardrock cafe och jag hittade världens största gran med paket som var större än mig!
På Torget kunde man åka skridskor, får göra det nästa gång.



Kommentarer
Postat av: Maria Berg

Hej hej! Det är Maria vi har pratats vid på mail, det är jag som är au pair i Denice familj i Orinda. Våra värdmammor känner varandra. Skulle bara säga att det var roligt att du kom till Svenska Kyrkan i Söndags, för jag var nämligen tärna och var med i luciatåget. Tråkigt att vi inte visste att vi var där samtidigt, då kunde vi sagt hej till varandra. Haha, som det kan bli! Hur e det med dig annars? Livet rullar på? Tycker du om att vara au pair? Trivs du i familjen?

Massa kramar Maria

Postat av: Shirley

I lööööve glögg! O så vill jag se videon på prästen =D

2009-12-19 @ 18:34:50
URL: http://shirleyl.blogg.se/
Postat av: Katarina

Hejsan vännen!! Dags att fixa din en het amerikan nu, alla kan ju inte vara upptagna ;) Du verkar ha det mysigt där borta i julstöket, trots misslyckade lussekatter! Det kommer vara en upplevelse att fira jul i USA, kan tänka mig att allt är pyntat till max, stor skillnad mot här hemma.. Men nu börjar det verkligen att dra ihop sig mot jul, två dagar kvar... Saknar dig också! Och ja vad kul vi hade i somras :) Ja visst är Gustav rätt!! :) Han är underbar! har du hört att sanna kommer hem tidigare? Hon kommer redan 20 januari! Har du bestämt dig än, ska du stanna ett år till? Du kan ju kanske lämna landet för att vara hemma två veckor och sen åka tillbaka, så man får se dig i alla fall! =) många kramar!

2009-12-22 @ 17:04:50
Postat av: Vi i Karlsborg

God Jul på dig sanna o tusen tack för det jätte fina julkortet som du skickade till oss. Vi har fått massor av snö här nu lagom till jul så nu hoppas jag bara att jag varit snäll så Tomten kommer =) Kramar från oss

2009-12-23 @ 10:49:16
Postat av: Emmie

God Jul Sanna!

låter som du har det super =)

Jag har jobbat hela julen men nu ska jag snart till KM och fira juldagen ;)

tusen kramar!

2009-12-25 @ 19:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback