Julspirit

Idag är det andra advent, eftersom att det inte är någon som firar det här så har jag glömt bort det. Lite tråkigt att folket här inte har adventsljusstakar. Alla amerikaner har redan pyntat sina hus till max. Alla har redan julgran och är helt inne i the spirit. Och det har smittat av sig på mig och mina vänner. 

Men lite uppdateringar från denna vecka. 

Förra söndagen backade jag in i en sten och skrapade upp ena sidan av bilen, var livrädd att säga till familjen. Var jätte förvånad över deras reaktion när jag berättade det med, de gapskrattade och sa "You are so cuite when you are scared". Inte riktigt vad jag hade väntat mig. 

I måndags åkte min värdmamma till England och stannar där i två veckor. Har varit på en shoppingrunda i Sanfrancisco med och träffat en ny tjej, Marie som är svensk och kommer ifrån Kalmar! Lite roligt, men vi har inte sett varandra, lite tråkigt för hon är hur go som helst. 
I Söndags var det även födelsedagsfest (släkt) för Robert. 

I tisdags hade jag världens största bråk med min värdpappa.  Det hela var ett missförstånd men jag har nog aldrig haft någon så arg eller skrikit så mycket på mig förut! Trodde seriöst att han skulle slänga ut mig. Han bad om ursäkt och sa att detta förändrar inget och att han tycker om mig och vill att jag ska känna mig som en av dem. Jag vet inte..

Nu har det ju gått ett par dagar, och pappans och min relation är Bättre nu än innan bråket, lite konstigt men bra.

På Roberts födelsedag som var i torsdags var vi ute och åt, vilket var jätte mysigt.

I fredags var det julfest på en club som min familj är medlem i. Typ gamnla gubbar som kommer dit för att de är så trötta på sina liv och fruar och behöver komma iväg från allt. Ta en öl och spela golf eller poker. Tragiskt, rika amerikaner med stor Ölmage!
Men jag och Jordan gjorde ett pepparkakshus, eller det slutade med att jag satt helt inne i det och inte ville lämna cluben.  Man blir helt besatt, och det var kul. Pizza och film var det med.

I lördags jobbade jag vilket var spela basket i två timmar och sen åka ner med Jordan till Redwood City´s Holiday Party. Man kunde leka i riktig snö och det fanns stora isskulpturer.



De tände en jätte stor Julgran med och sen sköt de raketer, skitkul och vackert. Kändes som mini nyår. Det var jätte mycket folk där. 

 

Vi väntade på att tåget skulle komma. De hade dekorerat ett tåg och satt rudolf längst fram och på tåget var det jätte många utklädda favoriter som Jultomten, rudolf, frosty the snowman, pepparkakor och många fler som kom och kramade oss!



De hade konstgjord snö som de sköt över oss. Underbart att kolla upp och se det falla ner över än, kände mig så lycklig. På tåget skänkte man leksaker till barn som inte får några julklappar.



Efteråt gick vi till torget och kollade på "The grinch that stole christmas". Mysigt att sitta ute när det är kallt och ha filtar över sig.

Idag följde jag med Emelie till stanfors shopping center, hon behövde köpa lite julklappar. Där fanns Jultomten och Julmusik.



Jag och Emelie är helt galna i denna Reklamen, den är ju inte lite Nice! play, play play !!
http://www.youtube.com/watch?v=N0yH7KYZA8k 

Lyssna på radiokanalen 96.5 KOIT den är jätte bra spelar julmusik nonstop, love it!


Kommentarer
Postat av: Emilia

Älskar när du uppdaterar :D (L)

Postat av: Erna

Håller med ovanstående ;)

2009-12-08 @ 18:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback