Christmas

Nu var det ett bra tag sedan jag bloggade. Jag är riktigt dålig på detta, mamma säger till mig varje gång att göra dagliga uppdateringar. Jag är helt enkelt för slö för det.

Men ja, vad har jag gjort de här senaste två veckorna. Jag och emelie hängde nästan varje dag innan hon stack tillbaka till Sverige över julen. Emelie har blivit en av mina bästa vänner och saknar henne otroligt mycket nu... Hoppas verkligen hon kommer tillbaka.

Jag hade lite julpanik förra veckqan då jag inet visste alls vad jag skulle köpa till familjen i julklapp (en parantes, känns som att min svenska blir sämre vet inte hur jag ska formulera meningar längre :P ) Det var bara några dagar innan jul och jag hade typ inet hittat några julklappar, dan innan hade jag bara två timmar på mig och då fastnar jag i en enorm bilkö, som tog en timma! vanligtvis tar den sträckan 10 min... Bara för att jag inte hann köpa julklappar och födelsedagspresent till pappan som fyllde år, så tog jag i smyg med barnen till Target.


Jordan chatade om att hon ville ha hela affären, det är inte lätt att gå med en 4 åring till ett köpcenter. Fast jag ger aldrig med mig som hennes föreldrar gör :P
I lördags var jag och min vän Katharina servetriser på en julfest med 40 gäster, det var bara vi två. Det var jätte roligt och jag kände mig så amerikansk!! "Hi, how are you, Would you like something to drink? Can I take your jacket, btw you are so beautiful!" haha! Det var min replik om och om igen under hela kvällen, och sen " would you like some more? " Men alla vara jätte nöjda med servisen och sa att vi var hur bra som helst!


Det var ett urgulligt par där som precis hade förlovat sig dagen innan


efter allt arbete joinade vi discot på nedre våningen! Och jag lekte DJ... Jag stog även i baren och serverade drinkar, man borde ju gå en sådan kurs för jag bara gissade lite när de sa vad de ville ha XD

Emelies flyg var inställt dagen hon skulle åka hem pga snöstormen i New york. Så vi alla tre åkte till San francisco och kollade in julpyntningen sen såg vi Princessan och grodan, söt film. Var även på Have you met the morgans som var riktigt dålig. Jag och min värdmamma ska se AVATAR snart, alla säger att den är sjukt bra.

I måndags och tisdags jobbade jag 23 timmar, var helt slut, jag tog barnen till ett litet zoo i närheten


Robert klagade hela tiden över att han ville hem, vilket var irreterande. Vi småbråka lite, och sen när jag vänder mig om ser jag att han hade klättrat upp på en ställning och så kommer vakten fram och frågar om jag är ansvarig för honom hahaha!

Julafton var helt underbar, jag hade inga förväntningar alls. Trodde att den skulle bli långtråkig, men asså denna släkten är helt sjuk, de är så jävla roliga. De trodde att jag kom från Sweizch hela tiden och visste inte vart sverige låg. Jag fick många fina saker, presenkort och kläder, smink. På juldagen var jag och Silija lata.

Idag var det start på mellandagsrean, hade bestämt mig för att inte köpa något eftersom jag har mer än vad jag behöver, men det gick inte så bra vi var i affären sju på morgonen och jag kommer hem med jacka och massa tröjor... Nu är det STOP!!! Fan

Fick ett paket på posten idag, jaghar så himla söta vänner. Shirley hade skickat mig Tomten är far till alla barnen och svenska sursockrade bilar :D Älskar dig shirley! Och tack för alla julkort.

Imorgon åker vi till Disneyland. Och kommer hem på nyårsafton, kväll. Jag och robert har bestämt att vi ska hänga och åka allt :P Jag har inet packat eller något, får nog gå upp tidigt imorgon.. Jag börjar bli lite uppspelt!

Två dar sedan frågade de igen om jag ville förlänga... Men asså det har ju bara gått 4 månader, och det är ett stort beslut. Borta bra men hemma är Alltid bäst. Jag har börjat att trivas här, men vill på samma gång bara stanna ett år.  

Om jag inte sagt dte innan GOD JUL :D eller MERRY CHRISTMAS och sen A HAPPY NEW YEAR! 2010 
   Nyfiken på vad detta året har att bjuda på. I am ready!

Hörs nästa år!


Kommentarer
Postat av: Vi i Karlsborg

Hejsan Sanna ville bara passa på o sända en nyårshälsning från ett kallt Karlaborg -10grader.Mats bara gnäller uuuh det är så kallt men tar man på sej är det allt skönt o gå en sväng.Imorgon är vi bjudna till vänner på mat o drycker,(Mats är så glad när han kan feströka lite).Min dotter (Alexandra)skulle skjutsa oss för hon ska ju ha barn till sommaren(underbart att bli mormor).Hoppas ni har det bra på Disneyland.Såg du hade skrivit att dom undra om du ville förlänga ,förstår om du tycker det räcker med ett år.Alexandra O Jonas åker till Mexico nu ijan o är borta 2veckor o det räcker för mej (jaja jag är väll sån vill ha alla nära).Jag bara babblar på om mitt ha det nu så bra o många kramar från Lotta o Mats

2009-12-30 @ 20:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback