Inget latt Jobb

Nu har ytterliggare nagra dagar passerat har i vackra Californien och tro det eller ej, kanslan om att vara utomlands ar nastan borta och allt borjar kannas mer som vardag. Sjalvklart ar det jatte fint har och jag alskar den tropiska looken.

Gillar familjen starkt fortfarnade. Det minsta barnet pa fyra ar, har inte riktigt accepterat mig an, men det kommer. Det ar klart att det tar ett tag for henne att vanja sig vid mig. Men kampar pa!

Jag hade installningen over att Aupair skulle vara ett latt jobb. Men inte ar det det... Jag ar helt slut efter en dag, jag har lagt mig senast nio haha. Men borjar ju min dag halv sju sa det behovs. Tar ett tag for kroppen att vanja sig vid nio timmars tidsskilldnad med.

I sondags traffade jag tva svenska Aupairer. Vi tog taget in till San Francisco. Min kropp var sa trott efter resan sa fick feber. Men Det var jatte kul dar anda! San Fransisco ar en jatte fin stad. Men skulle inte vilja bo dar, det ar alldelles for kallt, det skiljer hela TIO grader mellan San fransisco och Redwood City som jag bor i da. Anledningen till att det ar sa grymt kallt dar inne ar for att det ligger precis vid vattnet dar det blaser in kalla vindar. Det blaser alltid dar. Glad att jag bor har!
Staden ar Riktigt stor, vi han inte ens ga en gata pa en dag! Det finns sa manga butiker, och det ar mycket billigare an i Sverige.


Vi at pa Cheesecake factory, vilket lag i Macy's. Mycket god mat till helt okej priser. Det ar inga sma portioner man far har, man kan nastan dela pa en haha. Har ger man alltid  dricks, dricks pa allt, ger du inmte det sa kan de bli arga eller fraga vad som ar fel. Kakorna var jatte feta, en bit tarta inneholl minst 1500 kalorier. Nastan sa att man maste testa nagongang! Men ska inte bli fet american har inte. Forsoker leta upp lite fitnesscenter!
Vi var inne pa Victoria Secret (typiskt oss Svenskar att bli helt till oss :P )
 

Tydligen maste jag skaffa ett Korkort for just Californien. Korningen som jag kanske nany tidigare ar helt galen har. Man kan inte lita pa nagon. Speciellt vid "Rushhours", da vill du inet befinna dig pa motorvagen! Jag maste alltsa ta ett korprov och ett teoriprov! Nu borjar allt om igen..


Gps:en ar inte min basta van, vet inte hur manga ganger den forde mig at fel hall! den ar sa otydlig! Vi kommer helt enkelt inte overens.

Igar var jag och traffade pa min Nya van Anja fran Danmark. Gillar henne jatte mycket. Vi maste prata engelska med varandra for jag fattar inte danska och hon inte svenska. Vi ska i framtiden aka en svang till Los angeles med, till stranden, och shoppingcenter har vi sagt!
Anja bor I Artherton, vilket ar typ Varldens dyraste stalle att bo pa! Staden ligger 15 min med bil ifran mig. alltsa inte langt allas. Husen dar hon bor ar helt otroligt fina, aldrig sett sa stora hus i mitt liv. Hon bor i ett slott! Vi hangde vis poolen hela dan och lata oss, huset har 8 toaletter, da fattar ni hur stort det ar. Traffade aven tva andra Aupairer dar , vi ska nog ta en caffe ikvall pa nagot mysigt cafe.


Pa lordag fyller Anja 21 sa da ska vi ut och ata.

Men nu ska jag nog ut och ga en svang, borjar inet jobba forens om tre timmar! Ska njuta nar det ar sa varmt hihi. Hors snart igen, jag saknar er alla massor!

Puss och kram Sverige!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Åååh, så skönt att du har det bra! Och jag skrattade högt över det där med GPS:en, så du ;) Saknar dig massvis hjärtat! Puss

Postat av: Emilia

ps. det där med axa, bara en dag, på maxi ;) haha

2009-08-27 @ 21:38:21
URL: http://emilia-n.blogspot.com
Postat av: Katarina

Hej igen :P låter som det är fortsatt bra! du får din sommar nu ;) saknar dig! uppdatera snart igen!

2009-08-28 @ 10:57:31
Postat av: Shirley

Klart jag ska hålla träningen nu när jag pungat ut flera hundralappar på förlängningen av kortet ;P



Måste ta en skypestund snart igen, jag behöver din ärliga åsikt om min nya frilla =D och om jag kan korta den ännu mera!!! =DDD



I miss you darling <3

2009-08-28 @ 21:45:40
URL: http://shirleyl.blogg.se/
Postat av: Sanna

haha, jag vet! Jag ar ocksa helt slut pa kvallarna. Senast halv 10, sen sover jag ;) Och det ska gudarna veta att det inte ar latt att vara au pair. sarskilt inte nar man har en liten dam som ar inne i lilla tonaren och inte tal nar saker inte blir som hon har tankt. Men det ar harligt ocksa, tank vad mycket vi far vara med om :) Ha det underbart och uppdatera snart igen.



xoxo

2009-08-29 @ 12:40:53
Postat av: Michaela

Hej gumman vad skönt att höra att du har det bra och det verkar som du utforskat en hel del redan, Kul:) Men precis som jag sa gör detta jobben än så trött. Jag är helt slut om kvällarna oxå haha Trodde aldrig att jag skulle vara det heller:)



På måndag flyttar jag tillbaka till Boston så då får vi höras någon dag via skype:)



Ha det så bra på andra sidan!



Många Kramar

2009-08-30 @ 04:42:22
Postat av: Johanna (Johääna)

Det är så himla kul att läsa om allt spännande du hittar på hela tiden Sanna! :) Allt låter så underbart! men stackare som måste fixa nyt körkort.. Jag saknar dig här hemma! <3

2009-08-30 @ 11:01:37
Postat av: Julia

wow, kan inte riktigt fatta att du lever som en amerikan nu haha. så himla häftigt. tänk att man bara kan byta liv sådär, för du har ju typ gjort det. tur att du kommer tillbaka iallafall! vad kul att du har så många vänner där också, och att ni hittar på en massa. ha det underbart Sanna, njut till fullo. puss <3

2009-08-31 @ 02:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback